Το παρακάτω κείμενο είναι ένα αστρολογικό πορτραίτο που έγραψε η Κατερίνα Σαλωνίκη για μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές προσωπικότητες του ζωδίου του Σκορπιού (στη δημιουργική του πλευρά) και μια από τις σημαντικότερες παρουσίες στο χώρο των γραμμάτων.
Αντιπροσώπευσε
το ζώδιό του σε πάρα πολλές πτυχές της ζωής του, εφόσον υπήρξε πάνω απ όλα
στοχαστικός, διεισδυτικός, κυνικός, αισθησιακός και παθιασμένος.
Γεννήθηκε
στην Αλγερία το 1913 γνωρίζοντας τον πατέρα του από μια φωτογραφία εφόσον
χάθηκε στον πόλεμο. Ο Πλούτωνας κυβερνήτης του ζωδίου του στον 10ο
οίκο σε τετράγωνο με τον ωροσκόπο, καταδεικνύει αυτή την απώλεια.
Στα
17 του χρόνια αρρωσταίνει από φυματίωση και η ζωή του δυσκόλεψε πολύ. Η
Σελήνη στην ακμή του 6ου οίκου και ο ωροσκόπος Παρθένος τον έκαναν
φιλάσθενο και ο κυβερνήτης του 6ου οίκου Ουρανός σε αντίθεση με τον
Ποσειδώνα, εκτός από την αντιδραστική και ονειροπόλα του φύση, ευαισθητοποιούσε
και την υγεία του.
Παρόλα
αυτά σπούδασε φιλολογία, αρχίζοντας να γράφει τα πρώτα του κείμενα σε
περιοδικά.
Το
1935 ιδρύει το «Theatre du Travail» (Θέατρο της
Εργασίας) για το οποίο δουλεύει με πολλές ιδιότητες ως σκηνοθέτης, διασκευαστής
και ηθοποιός. Μόλις είχε χωρίσει με την πρώτη γυναίκα του που παντρεύτηκε το
1934. Παντρεύεται ξανά μετά από 6 χρόνια το 1940 τη δεύτερη γυναίκα του,
αποκτώντας 2 παιδιά.
Το
1957 βραβεύεται με Νόμπελ λογοτεχνίας έχοντας δώσει ήδη 3 αριστουργήματα.
Ο
«Ξένος», η «Πανούκλα» και η «Πτώση» τον έκαναν γνωστό σε όλον τον κόσμο. Ο
Ερμής στον Τοξότη, στον 3ο οίκο της συγγραφής, κυβερνήτης του
Ωροσκόπου και του 10ου οίκου της καριέρας σε εξάγωνο με τον Ουρανό,
αποτύπωσε όλο το συγγραφικό του ταλέντο αλλά και τον τρόπο σκέψης του.
Αντίθετος
σε κάθε δόγμα αλλά και ιδεολογικό απολυταρχισμό, εξέφρασε μέσα από τα βιβλία
του την αντίθεσή του με την πίστη σε θρησκείες και σε οποιονδήποτε αφορισμό που
αποστρέφεται την ανθρώπινη φύση.
Το εξάγωνο όμως του Ήλιου με τον Δία με
τον Ήλιο να κυβερνά τον 12ο οίκο τον έκανε υποστηρικτή
των αδυνάτων, νιώθοντας μέσα του την ανάγκη για συνεχή ενδοσκόπηση, εφόσον η
αρρώστια του τον είχε εξοικειώσει με τον θάνατο, κάτι που φαίνεται διαρκώς μέσα
από τα συγγράμματά του.
Η
Σελήνη στον Υδροχόο έδινε συνεχώς πνοή σε όλα αυτά, δηλώνοντας ανένταχτος
ονομάζοντας αλήθεια ό,τι διαιωνίζεται.
Θεωρώντας
ακόμα και τον σουρεαλισμό ένα παρωχημένο
πνευματικό κίνημα, ασχολήθηκε με το θέατρο, πιστεύοντας πως η τέχνη δεν αντέχει
τη λογική.
Έγραψε
4 θεατρικά έργα: «Καλιγούλας», «Η παρεξήγηση», «Κατάσταση πολιορκίας», «Οι
δίκαιοι».
Η
Αφροδίτη στο Ζυγό τον ενώνει με την τέχνη, στην οποία βρίσκει καταφύγιο η
μοναχική του ιδιοσυγκρασία, εκφράζοντας όλη την εσωστρέφειά του μέσα από το
τετράγωνο της Αφροδίτης με Άρη και Ποσειδώνα.
Η
σύνοδος του Άρη με τον Ποσειδώνα στον Καρκίνο είναι η όψη που τον κάνει τόσο
μυστηριακό, υπογράφοντας την ανάγκη του να συνδέει τη σωματική με την
πνευματική ενέργεια, ενώ παράλληλα φροντίζει την ευάλωτη ψυχική και σωματική
του υγεία.
Δεν
μπόρεσε να δώσει περισσότερα ούτε στον κόσμο ούτε στον εαυτό του, βρίσκοντας
τραγικό θάνατο σε δυστύχημα στις 4 Ιανουαρίου του 1960, μέσα στο αυτοκίνητο που οδηγούσε ο εκδότης του.
Το 2013 ονομάστηκε από τον Γάλλο
πρόεδρο Sarkozy»Έτος Αλμπέρ Καμύ», συμπληρώνοντας έναν αιώνα από τη γέννησή
του.
Ο Σκορπιός μέσα του μεσουράνησε στο
γεγονός πως απεχθάνονταν κάθε ματαιόδοξη εκδήλωση είτε κοινωνική είτε του
εαυτού μας, εκφράζοντας την δοτικότατη όψη του Ήλιου του με τον Δία από τον
Αιγόκερω, σαν μια σταθερή φιλοδοξία ενός διανοητή, ανθρωπιστή και ευαίσθητου
επαναστάτη, ενάντια σε κάθε τι που εμπόδιζε τον άνθρωπο να αισθάνεται θάρρος
απέναντι στη ζωή και στον θάνατο.
Κατερίνα Σαλωνίκη